Μη φάτε, έχουμε γλάρο…

Καμία πεζοδρόμηση της Ευριπίδου ή της Κεραμεικού και κανένας αποκλεισμός κυκλοφορίας στην Περικλέους και την καρδιά του Χολαργού δεν πρόκειται ποτέ να γίνει πράξη, όσο κι αν κάποιοι συνεχίζουν να ζουν στον κόσμο τους, κάνοντας όνειρα… θερινής νυκτός.

Αρκετά μηνύματα από αγανακτισμένους έως και… εξαγριωμένους αναγνώστες του έχει λάβει από το βράδυ της Τετάρτης (23/5) το «Μένουμε Χολαργό», αναφορικά με τις πληροφορίες που κυκλοφόρησαν σε διάφορες τοπικές ιστοσελίδες, σχετικά με την πιθανότητα πεζοδρόμησης ή και αποκλεισμού κεντρικότατων οδικών αρτηριών της πόλης.

Η αλήθεια είναι ότι η πρόσφατη μελέτη βιώσιμης κινητικότητας που υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο εμπεριέχει αρκετές ουτοπικές προτάσεις, που ναι μεν στη σφαίρα της φαντασίας θα μπορούσαν να έχουν κάποια ισχύ, στην πραγματικότητα ωστόσο δεν υπάρχει καμία απολύτως πιθανότητα υλοποίησής τους.

Διότι, πολύ απλά, δεν πρόκειται ποτέ να πεζοδρομηθεί η Ευριπίδου, ένας κεντρικότατος κόμβος που ενώνει το κέντρο της πόλης με τον Άνω Χολαργό και χρησιμοποιείται τόσο από τη λεωφορειακή γραμμή του ΟΑΣΑ όσο και για τη λειτουργία της Λαϊκής Αγοράς. Σε ένα δρόμο, επίσης, που σταθμεύουν όχι μόνο οι ίδιοι οι κάτοικοι αλλά και όσοι μεταβαίνουν στο Δημαρχείο και το Κεντρικό Πάρκο (Δημοτικό Καφέ).

Διότι, πολύ απλά, δεν πρόκειται ποτέ το 418 να διασχίσει τη Σύρου, γιατί η Σύρου δεν είναι δρόμος για λεωφορείο, όπως και δεν πρόκειται ποτέ η Σύρου να αναπλασθεί (ξανά), αφού έχει αναπλασθεί πριν από μόλις μία πενταετία, όταν επί Ξύδη ανακατασκευάστηκαν τα πεζοδρόμιά της (τα οποία είναι ανέφικτο έτσι κι αλλιώς να διευρυνθούν) και τοποθετήθηκε και νέος ασφαλτοτάπητας.

Διότι, πολύ απλά, δεν πρόκειται ποτέ να αποκλειστεί η κυκλοφορία στην Περικλέους, αφού αν στην περίπτωση της πλατείας Φανερωμένης ο Αποστολόπουλος και οι συν αυτώ γλίτωσαν εν τέλει το κυνηγητό από κατοίκους και μαγαζάτορες, σε ενδεχόμενο αποκλεισμό της Περικλέους ή της Κεραμεικού, ακόμη και για μία μέρα τη βδομάδα, ο Δήμαρχος και η παρέα του προβλέπεται να ξεπεράσουν ακόμη και τον Μπολτ, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν το μένος της κοινής γνώμης.

Αν και, το πλέον κωμικό, έχει ακουστεί στο παρελθόν από Δημοτικό Σύμβουλο της αντιπολίτευσης, ο οποίος είχε προτείνει και την πεζοδρόμηση της 25ης Μαρτίου και την εγκατάσταση στο μέσον αυτής τραμ (!!!), το οποίο θα ενώνει τα δύο Δημαρχεία…

Η εν λόγω μελέτη βιώσιμης κινητικότητας εμπεριέχει και άλλα τραγελαφικά τα οποία το «Μένουμε Χολαργό» δεν μπαίνει καν στον κόπο να παρουσιάσει, όχι μόνο διότι δεν πρόκειται ποτέ να υλοποιηθούν, αλλά και επειδή ό,τι παρόμοιο έχει υλοποιηθεί κατά το πρόσφατο παρελθόν (βλ. μονοδρόμηση πλακόστρωτου τμήματος λεωφόρου Κύπρου), στη συνέχεια αναιρέθηκε, αφού δεν το πήραν ποτέ στα σοβαρά ούτε οι ίδιοι οι κάτοικοι-διερχόμενοι οδηγοί.

Κι όλα αυτά, την ώρα που η τοπική κοινωνία βράζει σε πλατεία Φανερωμένης, Ναυαρίνου και παράδρομο Μεσογείων, με τη Δημοτική Αρχή να τυρβάζει περί άλλων.

Ακολουθεί το επίμαχο τμήμα από τη μελέτη βιώσιμης κινητικότητας που κάνει λόγο για πεζοδρόμηση της Ευριπίδου και αποκλεισμό της κυκλοφορίας στην Περικλέους:

«Προτείνεται η πεζοδρόμηση της οδού Ευριπίδου μεταξύ Περικλέους και Μελά και η πιλοτική εφαρμογή προσωρινού αποκλεισμού της κυκλοφορίας τις Κυριακές στην Περικλέους μεταξύ Κεραμεικού και Αετιδέων με την παράλληλη οργάνωση εκδηλώσεων που τονώνουν και αναδεικνύουν τη δυνατότητα χρήσης του άλσους και της περιοχής.

Λόγω της πεζοδρόμησης της οδού Ευριπίδου θα πρέπει να γίνει τροποποίηση της λεωφορειακής γραμμής 418 που σήμερα στρίβει δεξιά από την Περικλέους και συνεχίζει μέσω της Β. Μελά στην Φανερωμένης. Μία εναλλακτική δρομολόγηση είναι να κατευθυνθεί στην Φανερωμένης μέσω της Σύρου. Επίσης, προτείνεται η ανάπλαση της οδού Σύρου με στόχο τη διεύρυνση των πεζοδρομίων και τη βελτίωση της πρόσβασης πεζών στο Αθλητικό Κέντρο.

Η δημιουργία ενός κέντρου πόλης περιμετρικά του Δημαρχείου Παπάγου-Χολαργού συνδέοντας τα άλση και το χώρο του Δημαρχείου αποτελεί μία πρόταση που προέκυψε από τη διαδικασία της διαβούλευσης για την ανάδειξη του χαρακτήρα της περιοχής και την καλύτερη εκμετάλλευση του άλσους από τους κατοίκους και τους επισκέπτες».