Πεζοδρόμια και «πεζοδρόμια» (pics)


Οδός Χίου. Ανακατασκευασμένα πεζοδρόμια για… αναρρίχηση και ολίγον τι περπάτημα.

Η οδός Χίου είναι ένας κεντρικός δρόμος του Χολαργού, αποτελώντας ουσιαστικά την είσοδο στην πόλη μέσω της τελευταίας «πύλης» επί της λεωφόρου Μεσογείων, δηλαδή της οδού Αρκαδίου. Νοητά πρόκειται για το άτυπο πρώτο μισό της οδού Βουτσινά, με τη μεγάλη αυτή ευθεία να ξεκινά ως Δημητρακοπούλου από τη γειτονική Αγία Παρασκευή και να συνεχίζει στο Χολαργό αρχικά ως Χίου, από την Αρκαδίου έως την οδό Μιλτιάδου και εν συνεχεία ως Βουτσινά, από την οδό Μιλτιάδου μέχρι την Κύπρου στου Παπάγου.

Την εισαγωγή αυτή την κάναμε για να καταδείξουμε τη σημασία του εν λόγω δρόμου, που προφανώς αποτέλεσε και το κυριότερο έναυσμα για την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Παπάγου-Χολαργού προκειμένου να εντάξει τη Χίου στις αναπλάσεις πεζοδρομίων για το 2018.

Ως εδώ όλα καλά, παρ’ όλο που τα πεζοδρόμια της Χίου που ανακατασκευάζονται αυτή την περίοδο διέθεταν και πριν πλάκες, σε αντίθεση με άλλα στην πόλη που παραμένουν εν έτει 2018 με τσιμέντο ή και χωρίς.

Με το έργο να έχει ήδη προχωρήσει, οι κάτοικοι της περιοχής και οι περαστικοί αντικρίζουν πλέον καθημερινά ολοκαίνουργια πεζοδρόμια μεν, απολύτως δυσλειτουργικά δε. Με μια μικρή εξαίρεση έξω από το ζαχαροπλαστείο του Μπουγά, όπου υπάρχει όντως ένα κομμάτι υπαρκτού πεζοδρομίου, σε όλο το υπόλοιπο μήκος και στις δύο πλευρές του δρόμου τα πεζοδρόμια μπορεί να έχουν ολόφρεσκες πλάκες, τις οποίες ωστόσο δεν πρόκειται ποτέ κανείς να περπατήσει, διότι πολύ απλά δεν χωράει άνθρωπος να βαδίσει επάνω τους.

Φυσικά η λύση όπως έχουμε γράψει αμέτρητες φορές στο παρελθόν δεν είναι σε καμία περίπτωση η κοπή των δέντρων. Το πεζοδρόμιο όμως είναι δρόμος πεζών και ούτε κήπος, ούτε πάρκο, ούτε φυτώριο, ούτε πάρκινγκ, ούτε χώρος ιδιοκτησίας των ΟΚΩ. Που σημαίνει πως και τα δέντρα πρέπει εξ αρχής να φυτεύονται μόνο σε φαρδιά πεζοδρόμια και όχι στο μέσον τους, αλλά και τα οχήματα και οι διάφορες κολώνες να μην τα καθιστούν απροσπέλαστα.

Καλό θα είναι λοιπόν η εκάστοτε Δημοτική Αρχή και η Τεχνική της Υπηρεσία να επιλέγουν για ανακατασκευή πεζοδρόμια που βρίσκονται μεν σε άθλια κατάσταση, τα οποία όμως ΕΙΝΑΙ πεζοδρόμια και ΠΕΡΠΑΤΙΟΥΝΤΑΙ. Η ανακατασκευή πεζοδρομίων που απλώς φιλοξενούν δέντρα και στα οποία (πεζοδρόμια) δεν ανεβαίνει για κανένα λόγο κανείς είναι απλώς και μόνο για τα μάτια του κόσμου και των ψηφοφόρων.

Για διαπλατύνσεις πεζοδρομίων καλύτερα ας μην ανοίξουμε, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, κουβέντα, καθώς ακόμη και τα παραπάνω είναι δυστυχώς για πολλούς… πυρηνική φυσική. Μην τους βάλουμε πιο δύσκολα, λοιπόν…