Πλατεία Δημοκρατίας: Ανακατασκευή και πρόταση


Ξεκίνησαν επιτέλους αυτή την εβδομάδα οι εργασίες ανακατασκευής τμήματος της πλατείας Δημοκρατίας. Οι εργασίες αφορούν το πλακόστρωτο τμήμα του οδοστρώματος, το οποίο ξεκινά από τη συμβολή με την οδό Βουτσινά και καταλήγει στη συμβολή με την οδό Υμηττού. Το τμήμα αυτό θεωρείται άτυπα ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, καθώς περνά ανάμεσα από το
χώρο της κυρίως πλατείας και των παρακείμενων καταστημάτων. Στο ίδιο σημείο βρίσκεται και το Ταχυδρομείο του Χολαργού. Για τους λόγους αυτούς είχε εξ αρχής πλακοστρωθεί, με προδιαγραφές, όμως, χειρότερες και από εκείνες της λεωφόρου Κύπρου στου Παπάγου, στο ύψος της Αγίας Σκέπης.
Η ανάπλαση της πλατείας Δημοκρατίας, στη σημερινή της μορφή, είχε ξεκινήσει επί Δημαρχίας Σκούρτη, για να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί επί Δημαρχίας Νικολάου, το 2003. Η τελική της μορφή δεν ήταν, ούτε είναι άσχημη. Άλλωστε, η μόνη επιπλέον παρέμβαση που θα μπορούσε να υλοποιηθεί, θα ήταν η κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης, ο οποίος, όμως, πλέον, ακόμη και αν υπήρχε η οικονομική δυνατότητα, ίσως και να μην ενδείκνυται πια για το εν λόγω σημείο, αλλά για αλλού, όπως για παράδειγμα στην πλατεία Φανερωμένης.
Ουσιαστικά, το μόνο μελανό σημείο της νέας πλατείας Δημοκρατίας, από το 2003 μέχρι σήμερα, είναι το πλακοστρωμένο τμήμα που αναφέρθηκε πιο πριν. Το οποίο, από πολύ νωρίς άρχισε να φθείρεται, με τις σπασμένες πλάκες και τις τρύπες να κάνουν γρήγορα την εμφάνισή τους. Η λύση δινόταν πάντοτε με την αντικατάσταση και το μπάλωμά τους με άσφαλτο, με το αισθητικό και το λειτουργικό αποτέλεσμα να μην είναι ποτέ το επιθυμητό.
Εκείνο που θα μπορούσε επιπλέον να πραγματοποιηθεί, με την ευκαιρία της ανακατασκευής που μόλις ξεκίνησε, είναι η μικρή επέκταση του νέου οδοστρώματος ήπιας κυκλοφορίας που θα δημιουργηθεί, ως την οδό Σαρανταπόρου, μέσω της οδού Ασπασίας. Να ενταχθεί, δηλαδή, με επίσημο τρόπο στην υπόλοιπη εμπορική ζώνη της πλατείας και το μικρό τμήμα της Ασπασίας, το οποίο εκτείνεται από το Ταχυδρομείο μέχρι τη Σαρανταπόρου και στο οποίο βρίσκονται επίσης αρκετά καταστήματα. Το τμήμα αυτό της οδού Ασπασίας θεωρείται άτυπα εξίσου ήπιας κυκλοφορίας, ενώ και το ασφαλτοστρωμένο οδόστρωμά του δεν βρίσκεται και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Για την ιστορία και μόνο, παραθέτω τη συνολικότερη πρόταση που είχα κάνει για την πλατεία Δημοκρατίας κατά την προεκλογική περίοδο, δηλαδή εδώ και τέσσερις μήνες, μέσω του προσωπικού μου φυλλαδίου: