Ο Θεός πέθανε και οι Χολαργιώτες δεν θα ξαναπατήσουν το πόδι τους στην Εκκλησία…

Εντάξει, «ο Θεός πέθανε» και «κάτω η Θρησκεία». Κατανοητό. Το να το… διακηρύττεις, όμως, στους τοίχους των Ναών, είναι ολίγον τι οξύμωρο. Ξέρεις από πριν ότι ο νυχτερινός κόπος της δημιουργίας των γκράφιτι αυτών δεν θα αποφέρει κανένα απολύτως κέρδος στον αγώνα σου, παρ’ όλα αυτά, θες να κάνεις αισθητή την «παρουσία»
σου, να την πεις στους παπάδες και τους πιστούς που εισρέουν στους Ναούς και γενικώς να κάνεις το κομμάτι σου. Αν αυτό σημαίνειΑναρχία, προσωπικά, πάω πάσο.

Υποτίθεται ότι η Αναρχία δηλώνει μια αρμονική αντιεξουσιαστική και αταξική κοινωνία, που στηρίζεται στις δυνατότητες της εθελοντικής συνεργασίας και αμοιβαίας βοήθειας των ανθρώπων, με βάση τον ατομικό αυτοπροσδιορισμό και την προσωπική συμμετοχή. Υποτίθεται, επίσης, ότι η σύνδεση της Αναρχίας με οποιαδήποτε μορφή βίας και το χάος, είναι προπαγανδιστική, καθώς ορισμένοι θεωρητικοί αναρχικοί θεωρούν τη βία όχι μόνο ακατάλληλο μέσο επιβολής, αλλά την εξισώσουν και με την αστική ηθική, εγκρίνοντάς τη μόνο ως μέσο αυτοάμυνας.

Τώρα, τι είδους αυτοάμυνα είναι η καταστροφή ειδικά των θρησκευτικών χώρων, χώρων δηλαδή που η εθελοντικήσυνεργασία και η αμοιβαία βοήθεια των ανθρώπων, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης και θρησκευτικών πεποιθήσεων, ακμάζει διαχρονικά όσο πουθενά αλλού, μόνο οι ίδιοι οι δημιουργοί των γκράφιτι γνωρίζουν.

Διότι και… νεκρός να είναι ο Θεός (στον οποίο, πάντως, πιστεύει η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας), το κοινωνικό έργο που επιτελείται στους Ναούς και τα ιδρύματα του νεκρού αυτού Θεού, ειδικά του Χολαργού, δεν συγκρίνεται με το κοινωνικό έργο κανενός άλλου φορέα.

Διότι, καλό είναι να δείχνουμε ενδιαφέρον και να εκμεταλλευόμαστε με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο τους Σύριους της πλατείας Συντάγματος, τους Πακιστανούς των φαναριών, τους άστεγους, τους άπορους, τους ανάπηρους, καλό είναι όμως να κάνουμε και κάτι έμπρακτο για όλους αυτούς τους συνανθρώπους μας. Και στην πράξη, ο πρώτος και ίσως ο μοναδικός φορέας που κάνει κάτι (και όχι για τα μάτια του κόσμου), είναι η Εκκλησία.

Διότι, το ευρώ του κεριού ή του εράνου δεν θα πάει στην τσέπη του παπά, αλλά του Σύριου και του άπορου. Εάν πάει στην τσέπη του παπά, πρώτον ο Ναός του συγκεκριμένου παπά δεν θα παράγει κοινωνικό έργο ή έργο γενικότερα και αυτό θα είναι εμφανές και δεύτερον κακό του κεφαλιούτού εν λόγω παπά. Άλλωστε, κανείς δεν είναι άγιος. Ούτε οι παπάδες, φυσικά.

Δεν είναι υποχρεωτικό να πιστεύει κανείς σε κάποιο Θεό ή σε οτιδήποτε υπερβατικό, δεν είναι, όμως και πρέπον, να προσβάλλεις αυτό που επέλεξε να πιστεύει ο άλλος. Πόσο μάλλον, όταν με την προσβολή αυτή όχι μόνο δεν κερδίζεις εσύ κάτι, αλλά, αντιθέτως, καταφέρνεις να κακοχαρακτηρίσεις τον ίδιο σου τον εαυτό και τον αγώνα τον οποίο εσύ επέλεξες να δώσεις, ακολουθώντας το δικό σου -σεβαστό- δρόμο.

Με αφορμή τα γκράφιτι αυτά, τους βανδαλισμούς των χριστουγεννιάτικων στολισμών σε διάφορα σημεία του Χολαργού και την καταστροφή των φωτιστικών στο πάρκο του Παπάγου, ο Δήμος Παπάγου-Χολαργού εξέδωσε σήμερα ανακοίνωση, με την οποία καταδικάζει τις ενέργειες αυτές, παρακαλώντας, ταυτόχρονα, τους υπαίτιους να συνετιστούν.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Δήμου, έχει ως εξής:

Η Δημοτική Αρχή Παπάγου-Χολαργού καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να διατηρεί την πόλη μας καθαρή και αξιοπρεπή και κάποιοι, απερίσκεπτα θα λέγαμε, καταστρέφουν το χώρο στον οποίο ζούμε.

Τις τελευταίες ημέρες ορισμένοι αφανείς και ανώνυμοι, έχουν επιδοθεί στο έργο συνεχών βανδαλισμών και καταστροφής , σε διάφορα σημεία του Δήμου μας.

Τα περιστατικά αυτά είναι πραγματικά θλιβερά, εφόσον έχουν αντίκτυπο στους ίδιους του Δημότες μας, αλλά και στο προσωπικό του Δήμου που καλείται να επιδιορθώσει τις ζημιές, εφόσον αυτές επιδιορθώνονται.

Συγκεκριμένα βανδαλισμοί παρατηρήθηκαν στα παρακάτω σημεία:
  • Στον εξωτερικό χώρο του Δημαρχείου, όπου κόπηκε μέρος του στολισμένου δέντρου και βρέθηκαν κομμένα καλώδια από τα φωτάκια.
  • Στον ίδιο χώρο για δεύτερη συνεχόμενη φορά έσπασαν το σπίτι του Άγιου Βασίλη, το οποίο έχει τοποθετηθεί για τις ημέρες των γιορτών, με σκοπό να παίξουν τα μικρά παιδιά.
  • Στην πλατεία Κ. Παλαμά,όπου καταστράφηκε όλος ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός.
  • Στην παιδική χαρά του πάρκου Παπάγου, όπου καταστράφηκαν 8 φωτιστικά και ένας ιστός φωτιστικού, φαινόμενο το οποίο παρατηρείται για πολλοστή φορά.
  • Στην Αγία Τριάδα Χολαργού και στην Αγία Σκέπη Παπάγου, με συνθήματα γραμμένα σετοίχους και σε μάρμαρα, τα οποία είναι ιδιαίτερα δύσκολο να καθαριστούν.

Ο Δήμος Παπάγου-Χολαργού, παρακαλεί όσους επιδόθηκαν σε αυτές τις πράξεις να συνετιστούν και να σταματήσουν αυτή τη μορφή βίας, η οποία έχει κυρίως οικονομικό αντίκτυπο σε όλους μας. Επίσης εύχεται ο καινούριος χρόνος να φέρει σε όλους μας υγεία, ευτυχία και αγάπη για τους συνανθρώπους μας, αλλά και για την πόλη μας.