Μονοδρομούνται οι οδοί Αγίας Τριάδος και Ξανθίππου (pics)


Στο μοναδικό τους τμήμα στο οποίο ισχύει μέχρι σήμερα η διπλή κατεύθυνση.

Τέλος στη διπλή κατεύθυνση στην οδό Αγίας Τριάδος, από τη Φανερωμένης έως τον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος, καθώς και στην οδό Ξανθίππου, από την 25ης Μαρτίου έως τη Στρατηγού Κοκκόλα, βάζει με εισήγησή της η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Παπάγου-Χολαργού.

Στο μεν τμήμα της Αγίας Τριάδος θα ισχύει πλέον μόνο η άνοδος προ το Ναό, στο δε τμήμα της Ξανθίππου θα ισχύει μόνο η κάθοδος προς την 25ης Μαρτίου. Το υπόλοιπο τμήμα της οδού Αγίας Τριάδος φυσικά μένει ως έχει, αφού από τη συμβολή της με τη Φανερωμένης και μέχρι τη 17ης Νοεμβρίου θα συνεχίσει να υφίσταται ο μονόδρομος με κατεύθυνση προς τη 17ης Νοεμβρίου.

Στην Ξανθίππου αυτό που αλλάζει είναι πως ο τερματισμός της ανόδου δεν θα βρίσκεται πλέον στη Στρατηγού Κοκκόλα, αλλά στο διπλό δρόμο της 25ης Μαρτίου. Εκεί όπου αναγκαστικά η ροή θα συνεχίζεται είτε προς τα δεξιά και την Αναστάσεως, είτε προς τα αριστερά και τη Σαρανταπόρου, Υμηττού κ.λπ.

Ουσιαστικά η Ξανθίππου θα αποτελεί πλέον άνοδο από τη Μεσογείων έως την 25ης Μαρτίου, κάθοδο από την Εθνικής Αμύνης μέχρι την 25ης Μαρτίου και ξανά άνοδο από την Εθνικής Αμύνης έως τη Δελβίνου όπου και τερματίζει.

Το γιατί η Ξανθίππου δεν αποτελεί έναν ενιαίο μονόδρομο ανόδου προς τον Υμηττό, όπως το γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο και με τη Σαρανταπόρου, αλλά και το γιατί η Ναυαρίνου τερματίζει στην κλειστή (!) οδό Πίνδου, είναι ένα άλλο (όχι άσχετο, πάντως) θέμα, που καλύτερα ας μη το θίξουμε στην παρούσα φάση και χαλάσουμε το όμορφο καλοκαιριάτικο κλίμα της περιοχής μας.
Η σχετική εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Παπάγου-Χολαργού, όπως αυτή κατατέθηκε στο Κοινοτικό Συμβούλιο Χολαργού, για να ψηφιστεί ομόφωνα και να προωθηθεί ακολούθως στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το Δημοτικό Συμβούλιο, έχει ως εξής:
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προτείνονται με την παρούσα εισήγηση αποτελούν τμήμα της συνολικής μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προέκυψαν από την παροχή υπηρεσίας τεχνικού συμβούλου για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στο Δήμο Παπάγου-Χολαργού. Η όλη διαδικασία τέθηκε σε διαβούλευση και έπονται οι εγκρίσεις στο σύνολό της από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Από την Τ.Υ. θεωρείται αναγκαία η λήψη σχετικής απόφασης από τη Δημοτική Κοινότητα Χολαργού, προς έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προκύπτουν από τις αναλύσεις του τεχνικού συμβούλου ως προς τα τμήματα των οδών που περιγράφονται παρακάτω:

Μονοδρόμηση του τμήματος της οδού Αγ. Τριάδος μεταξύ των οδών Φανερωμένης και Αθ. Διάκου

Για τον κόμβο Φανερωμένης – Κωνσταντινουπόλεως – Αγ. Τριάδος έχουν γίνει συχνές αναφορές για μειωμένη οδική ασφάλεια. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε έλεγχος οδικής ασφάλειας (Road Safety Audit) στον κόμβο από έμπειρους συγκοινωνιολόγους στο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών συμβούλου στο Δήμο για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα. Από την αυτοψία και τον έλεγχο οδικής ασφάλειας διαπιστώθηκαν τα εξής χαρακτηριστικά:
  • Αυξημένες κλίσεις στις προσβάσεις των οδών Φανερωμένης (ανηφόρα), Κωνσταντινουπόλεως (κατηφόρα) και Αγ. Τριάδος (κατηφόρα).
  • Περιορισμένη ορατότητα λόγω σταθμευμένων οχημάτων.
  • Σημαντικές ελλείψεις στη σήμανση των οδών και συγκεκριμένα: (α) δεν υπάρχει πινακίδα Ρ2- STOP, (β) οι υφιστάμενες πινακίδες είναι σε κακή κατάσταση.
  • Πολλαπλά σημεία εμπλοκής.

Ο συνδυασμός των προαναφερόμενων συνθηκών δημιουργεί σύγχυση στους οδηγούς σχετικά με την προτεραιότητα και δυσκολία κίνησης.
Προτείνεται:
  • Μονοδρόμηση του τμήματος της οδού Αγ. Τριάδος μεταξύ των οδών Φανερωμένης και Αθ. Διάκου με κατεύθυνση προς τον Ι.Ν. Αγ. Τριάδας με στόχο τη μείωση του αριθμού των προσβάσεων στον εν λόγω κόμβο και κατά συνέπεια τη μείωση των σημείων εμπλοκής. Η ρύθμιση αυτή είναι συμβατή με την οργάνωση κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή.
  • Κατάλληλη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση σε όλο τον κόμβο καθώς και στη συμβολή της οδού Ευριπίδου για την εφαρμογή της μονοδρόμησης. 

Μονοδρόμηση τμήματος οδού Ξανθίππου

Η οδός Ξανθίππου στο τμήμα μεταξύ των οδών 25ης Μαρτίου και Στρ. Κοκκόλα είναι διπλής κατεύθυνσης σε αντίθεση με τα υπόλοιπα τμήματα που είναι μονόδρομα. Το πλάτος της οδού (6m) και η παρόδια στάθμευση δε δικαιολογούν την αμφίδρομη λειτουργία.
  • Προτείνεται η μονοδρόμηση του τμήματος της οδού Ξανθίππου μεταξύ των οδών 25ης Μαρτίου και Στρ. Κοκκόλα με κατεύθυνση προς την 25ης Μαρτίου σύμφωνα με την κατεύθυνση της οδού σε όλο το τμήμα μεταξύ των οδών 25ης Μαρτίου και Εθνικής Αμύνης.