ΧΑΜΗΛΟΘΩΡΗ: «Σχολικά όρια, με το βλέμμα στο μέλλον ή μόνο στο παρόν;»


Διαβάστε τη θέση του μέλους του ΔΣ της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Παπάγου-Χολαργού, Νατάσσας Χαμηλοθώρη, σχετικά με το θέμα του καθορισμού των ορίων των Γυμνασίων και των Λυκείων του Δήμου, το οποίο και θα συζητηθεί κατά τη 16η -τακτική- συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου:

Σχολικά όρια, με το βλέμμα στο μέλλον ή μόνο στο παρόν;

Γράφει η Νατάσσα Χαμηλοθώρη, μέλος ΔΣ Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής Δήμου Παπάγου-Χολαργού

Χωρίς συνολικό σχεδιασμό, χωρίς τη συνεργασία των Διευθυντών των σχολείων και με ελλιπή στοιχεία ο Δήμαρχος πρότεινε την αλλαγή των ορίων μεταξύ των Γυμνασίων του Χολαργού. Με μία μάλλον κοντόφθαλμη προσέγγιση επιλύοντας το πρόβλημα προς το παρόν, και συγκεκριμένα για το σχολικό έτος 2019-2020, ο Δήμαρχος πρότεινε στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας το μοίρασμα των μαθητών της Στ’ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου ενισχύοντας το 2ο Γυμνάσιο Χολαργού.

Μία απόφαση που πολύ εύκολα μπορεί να αποβεί αρνητική και για τα δύο σχολεία αφού κάθε χρόνο υπάρχει ο άγνωστος παράγοντας των μεταγραφών που συνήθως αγγίζει το 20% ενώ η απόφαση λήφθηκε εσπευσμένα και με ελλιπή στοιχεία που εμφάνισε ο Δήμαρχος με άγνωστες τις διευθύνσεις μεγάλης ομάδας μαθητών του 4ου Δημοτικού.

Και βέβαια δε λήφθηκε υπόψη το τεράστιο πρόβλημα που φέτος βιώνει το 1ο Λύκειο Χολαργού με το τμήμα που έχασε τον Σεπτέμβριο στην Α Λυκείου και από τα 4 που είχαν εγκριθεί να δημιουργήσει με τις ηλεκτρονικές εγγραφές του Ιουλίου ξαφνικά 4 παιδιά αποχώρησαν προς το Λύκειο Παπάγου, με άγνωστο το γιατί έγιναν δεκτά την ώρα που καταστρεφόταν ένα ολόκληρο τμήμα στο όμορο σχολείο. Με αποτέλεσμα; Ενώ τα παιδιά ήταν 19 και 20 στα τμήματα έφτασαν τα 27!

Ένα σχολείο που η Δημοτική Αρχή Αποστολόπουλου υποβαθμίζει εδώ και 4 χρόνια στην ουσία και την καθημερινότητα του, ενώ στα χαρτιά έχει εγγράψει 2 εκ. ευρώ έργο. Ένα σχολείο που πέρσι έγινε viral στο Πανελλήνιο με το γνωστό ατύχημα με το παράθυρο. Ένα σχολείο για το οποίο η σχολική κοινότητα φωνάζει χρόνια ότι θα έχει διαρροές κυρίως λόγω της κτιριακής υποβάθμισης του. Ένα κτίριο που έχει αρχίσει να φωνάζει και το ίδιο, αφού μόλις λίγες μέρες πριν, μεταφέρθηκε ολόκληρο τμήμα διότι τρίζουν τα αλουμίνια της αίθουσας διδασκαλίας του.

Με μία διαδικασία, λοιπόν, φαστ τρακ χωρίς επεξεργασία των θέσεων κυρίως από τους Διευθυντές ως άλλος Σολομώντας μη μπορώντας να αντιμετωπίσει το πρόβλημα σε μακροχρόνιο ορίζοντα ο Δήμαρχος “έκοψε το μωρό στη μέση”, νομίζοντας ότι έτσι αποδίδει “δικαιοσύνη” χωρίς να βλέπει το μέλλον που έρχεται. Χωρίς ουσιαστικά να παίρνει θέση και να δημιουργεί συνθήκες άμυνας απέναντι στους παράλογους νέους νόμους που αντιμετωπίζουν τα παιδιά ως κουτάκια και αριθμούς.

Υπό την πίεση που προήλθε από την παραλίγο κατάργηση του ολιγομελούς τμήματος της κατεύθυνσης ανθρωπιστικών σπουδών στο 2ο ΓΕΛ Χολαργού, σκέφτηκε να… χαρίσει κάποιες γειτονιές επιπλέον στο 2ο Γυμνάσιο Χολαργού έναντι του 1ου Γυμνασίου Χολαργού, κι έτσι να μείνουν όλοι ικανοποιημένοι, θεώρησε.

Κι εκεί είναι που μπαίνουν τα ερωτήματα:

Πόσο ενήμερος είναι ο Δήμαρχος ότι μέσα στα τελευταία 5 χρόνια το 1ο Λύκειο Χολαργού έχει χάσει 4 τμήματα; Αυτό το στοιχείο συνυπολογίστηκε στην κουβέντα;

Πόσο ενήμερος είναι ο Δήμαρχος για τις διαρροές που υπάρχουν προς τα σχολεία του Παπάγου; Επιλογή που έχει καταγραφεί κι από οικογένειες πολύ στενών συνεργατών του; Τί κάνει γι αυτό;

Πόσο δίκαιο είναι να μεταφέρονται παιδιά στα σχολεία του Παπάγου, όταν μάλιστα οριακά με τις μετακινήσεις αυτές καταργούνται και ολόκληρα τμήματα;

Γιατί αρνείται ο Δήμαρχος να βάλει σε έναν κοινό σχεδιασμό τα σχολεία και των δύο κοινοτήτων; Ως άμυνα στους παράλογους νόμους δημιουργώντας περισσότερα τμήματα με λιγότερα παιδιά στο σύνολο των σχολείων; Τα σχολεία του Παπάγου και του Χολαργού δεν είναι σχολεία της ίδιας πόλης; Την ώρα μάλιστα που τα παιδιά μας κινδυνεύουν σε λίγο να φοιτούν ακόμη και σε σχολεία της Αγίας Παρασκευής;

Γιατί τέλος δεν προχωρά σε ένα γενικότερο συνολικό σχεδιασμό και με τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με τη δημιουργία νέων Δημοτικών Σχολείων με της ατράνταχτη τεκμηρίωση της έντονης σαρδελοποίησης των μαθητών στα μεγάλα σχολεία της πόλης, ώστε να είναι πια διαχωρισμένα και εμφανή τα όρια και τα παιδιά να μη χάνουν τις παρέες τους στην πορεία τους από τη μία βαθμίδα στην άλλη, γεγονός που αντανακλά στην κοινωνικοποίηση τους;

Το θέμα θα συζητηθεί σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο με εισήγηση την απόφαση που κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας. Μία απόφαση της ΔΕΠ που δεν είναι τυχαίο ότι δεν ήταν ομόφωνη. Μία απόφαση που κατά τη γνώμη μου πρέπει να ανακληθεί και το λιγότερο να ξαναμπεί στο τραπέζι των συζητήσεων ώστε να βγει μια νέα, αφού εξαντληθούν όλα τα επιχειρήματα από όλες τις πλευρές.

Η συζήτηση για τα σχολικά όρια επικαιροποιείται κάθε χρόνο. Η εύκολη απάντηση είναι θα το δούμε πάλι του χρόνου. Οι μαθητές όμως δεν είναι “νούμερα”. Είναι το αύριο, είναι η επένδυση για το μέλλον και γι αυτό απαιτείται συνολικός και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.