Το περιβάλλον στο προσκήνιο για την παράταξη Κανάκη


Δημόσια συζήτηση για τη βιώσιμη κινητικότητα και τα απορρίμματα πραγματοποίησε τη Μ. Τετάρτη (24/4) στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του ΔΟΠΑΠ (πρώην ΠΟΚΕΠΑ) στου Παπάγου η δημοτική παράταξη «#μετονΝικήτα», του υποψηφίου Δημάρχου Παπάγου-Χολαργού, Νικήτα Κανάκη.

Αναλυτικά, το επίσημο Δελτίο Τύπου αναφέρει:

Δημοτική Παράταξη #μετονΝικήτα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Εκδήλωση του συνδυασμού #μετονΝικήτα με θέμα «ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ» την Τετάρτη 24/04/19 στην αίθουσα ΠΟ.ΚΕ.ΠΑ, Ελευθερίου Βενιζέλου 1, Παπάγος.

Ο συνδυασμός #μετονΝικήτα και ο υποψήφιος δήμαρχος Παπάγου Χολαργού Νικήτας Κανάκης, πραγματοποίησαν εκδήλωση – συζήτηση με θέμα «ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ» την Τετάρτη 24 Απριλίου, σε μια κατάμεστη αίθουσα στο Πολιτιστικό Κέντρο Παπάγου.

Την εκδήλωση προλόγισε ο υποψήφιος δήμαρχος Νικήτας Κανάκης. Τις τρεις θεματικές της εκδήλωσης παρουσίασαν επιστήμονες καταξιωμένοι ο καθένας στον δικό του τομέα και άνοιξε κατόπιν των ομιλιών μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Αναλυτικά, πρώτος, ως φιλοξενούμενος από τον όμορο δήμο του Χαλανδρίου άνοιξε την εκδήλωση ο Γεράσιμος Λυμπεράτος, δημοτικός σύμβουλος Χαλανδρίου και καθηγητής Ε.Μ.Π., ο οποίος είναι ο πρωτεργάτης ενός πρωτοπόρου ευρωπαϊκού προγράμματος συλλογής και διαχείρισης απορριμμάτων, του Waste4Think. Στο πρόγραμμα αυτό, προϋπολογισμού περίπου 9.000.000€, συμμετέχουν 18 εταίροι (πανεπιστήμια, τοπική αυτοδιοίκηση, κλπ) από 7 κράτη µέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται σε τέσσερις ευρωπαϊκές πόλεις (Χαλάνδρι, Cascais Πορτογαλίας, Zamudio Ισπανίας, Seveso Ιταλίας).

Όπως ανέφερε ο κ. Λυμπεράτος µε το ερευνητικό πρόγραμμα Waste4Think επιδιώκεται να μελετηθούν και υλοποιηθούν πιλοτικά λύσεις που θα βελτιστοποιήσουν τη διαχείριση οικιακών ζυμώσιμων απορριμμάτων µε στόχο τη μείωση του τελικού όγκου τους που παράγει η πόλη. Μέσα από την ενεργό συμμετοχή των πολιτών και σε συνεργασία µε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, τα οικιακά ζυμώσιμα απορρίμματα συλλέγονται και ακολουθούν μια διαδικασία προ επεξεργασίας (ξήρανσης και τεμαχισμού), ώστε το τελικό προϊόν να συμβάλει στην ανάπτυξη νέων Καινοτόμων Τεχνολογιών επεξεργασίας και αξιοποίησης, όπως παραγωγή βιοαερίου (μεθάνιο, υδρογόνο, HYTHANE), παραγωγή βιοαιθανόλης, χρήση στην τσιμεντοβιομηχανία ως εναλλακτικό καύσιμο, παραγωγή pellets, παραγωγή compost, παραγωγή ηλεκτρισμού µε χρήση Μικροβιακών Κυψελίδων Καυσίμου, παραγωγή βιοπροσροφητικού υλικού και παραγωγή ζωικών τροφών. Παράλληλα, οργανώνεται και μοιράζεται εκπαιδευτικό και ενημερωτικό υλικό για τη βέλτιστη διάχυση του προγράμματος στην τοπική κοινωνία.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Νίκος Στάππας, υποψήφιος και νυν δημοτικός σύμβουλος Παπάγου Χολαργού, γεωλόγος και μηχανικός περιβάλλοντος. Ο Ν. Στάππας τόνισε ότι: «στο Δήμο μας έχουμε αρκετό πράσινο, αλλά δύσκολα μπορούμε να περπατήσουμε με ασφάλεια από ένα κεντρικό σημείο σε άλλο ώστε να χαρούμε τις γειτονιές μας. Οι τρεις από τις τέσσερεις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ έχουν αραιά δρομολόγια. Λίγοι κάτοικοι γνωρίζουν τις γραμμές και τα δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας. Η στάθμευση στο κάτω μέρος του Χολαργού αλλά και στα εμπορικά σημεία της πόλης μας είναι πολύ δύσκολη. Η διαμπερής κυκλοφορία και οι αυξημένες ταχύτητες κυκλοφορίας αποτελούν πρόβλημα για αρκετές περιοχές. Οι μαθητές δεν μπορούν να πάνε στα σχολεία με ασφάλεια. Τα δέντρα στα πεζοδρόμια αποτελούν ένα ακόμα πρόβλημα. Η δημοτική αρχή παρήγγειλε και παρέλαβε μια Υπηρεσία Βιώσιμης Κινητικότητας με ελλιπείς προδιαγραφές και έτσι, μέσα σε σχεδόν πέντε χρόνια, τίποτα από αυτά δεν κατάφερε να βελτιώσει ουσιαστικά. Αντίθετα σπατάλησε χρήματα σε έργα επίδειξης όπως ανακατασκευές πεζοδρομίων στα οποία δεν μπορείς να περπατήσεις και πλατειών όπου δεν μπορείς να περάσεις απέναντι με ασφάλεια. Για αυτά, χρειαζόμαστε αρχικά λύσεις με μικρό κόστος αλλά μεγάλο αποτέλεσμα και με ευκολία εφαρμογής. Ώστε να εφαρμοστούν το συντομότερο σε μεγαλύτερες περιοχές. Και τέτοιες λύσεις υπάρχουν και έχουν δοκιμαστεί, κυρίως στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα και μάλιστα παλαιότερα και στο δήμο μας. Υπάρχει ανάγκη να βλέπουμε τη πόλη μας να βελτιώνεται καθημερινά, ειδικά τώρα που ξανάρχισε η οικοδομική δραστηριότητα και ο πληθυσμός του δήμου μας θα αυξηθεί. Υπάρχει ανάγκη οι οικονομικοί μας πόροι να έχουν αποτέλεσμα και να μην σπαταλώνται σε άχρηστα έργα. Χρειαζόμαστε ένα πραγματικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), για να οργανωθούν όλα αυτά».

Τέλος έλαβε το λόγο ο Κώστας Λουκέρης, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος εκπαιδευτικός και πολιτικός επιστήμονας ο οποίος τόνισε: «Το ζήτημα των απορριμμάτων κι αυτό της βιώσιμης κινητικότητας, καθώς και οι προτάσεις μας και ο τρόπος υλοποίησής τους, μπορούν να αξιοποιηθούν ως έναυσμα. Έναυσμα για μια νέα σχέση πολιτών και πόλης σε μια σειρά από κρίσιμα θέματα. Στην πόλη μας πρέπει να κάποια στιγμή να συζητήσουμε ζητήματα όπως η ενέργεια, το αυτοκίνητο, η παραβατικότητα, η κυκλική οικονομία. Πάνω απ΄ όλα όμως χρειάζεται πολιτική βούληση έμπνευση! Η περίπτωση του Νικήτα παρέχει τα εχέγγυα για μια τέτοια πορεία. Έχει δοκιμαστεί στα δύσκολα κι έχει πετύχει! Δε φοβάται τους ανθρώπους! Τέλος, δεν έχει εξαρτήσεις από μικροσυμφέροντα, παρέες, βαρώνους και μνηστήρες. Μαζί με τον Νικήτα λοιπόν και την πρώτη μα και τη δεύτερη Κυριακή!».

Ο κύκλος των ομιλιών ολοκληρώθηκε με παρεμβάσεις του Βαγγέλη Τερζή υποψήφιου δημοτικού συμβούλου και του Φώτη Χρυσικού υποψήφιου και νυν περιφερειακού συμβούλου με την παράταξη «Δύναμη Ζωής» της Ρένας Δούρου.

Η εκδήλωση έκλεισε με ερωτήσεις από το κοινό και μια πολύ ζωντανή συζήτηση που ακολούθησε.