Η Εύα Κονδύλη ερμηνεύει Μιχάλη Σουγιούλ

Η εξαιρετική Παπαγιώτισσα υψίφωνος, Εύα Κονδύλη, μας επιφυλάσσει μια βραδιά γεμάτη αγαπημένες μελωδίες και σαγηνευτικές μνήμες από μια Αθήνα που αποπνέει λάμψη, αρχοντιά και κέφι | Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020, στο «Αγγέλων Βήμα» της οδού Σατωβριάνδου

Με τη μοναδική φωνή της, η Εύα Κονδύλη χαρίζει ψυχή στις δημιουργίες του Μιχάλη Σουγιούλ, την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020, στις 21:00, στο «Αγγέλων Βήμα» (Σατωβριάνδου 36, Αθήνα). Συνοδεύει στο πιάνο ο καταξιωμένος πιανίστας, Φρίξος-Διονύσιος Μόρτζος.

Για τη μεγάλη αυτή στιγμή της, η Εύα Κονδύλη μοιράστηκε στην ιστοσελίδα otavoice.gr σκέψεις, προσδοκίες και οράματα που αφορούν τη μουσική, την τέχνη και την ίδια τη ζωή:

Ποια εσωτερική ανάγκη σας οδήγησε να ακολουθήστε σπουδές μονωδίας;

Οι σπουδές μονωδίας ήταν για εμένα αναμφισβήτητα μια εσωτερική ανάγκη να εκφράσω και να εξωτερικεύσω αυτό που υπήρχε μέσα στην ψυχή μου μέσω της φωνής μου.

Παράλληλα όμως ήθελα να τελειοποιήσω και να εμβαθύνω όσο μπορούσα τις γνώσεις μου σε σχέση με την φωνή μου και την ανθρώπινη φωνή γενικότερα.

Νιώθετε «ταγμένη» στη δυτική μουσική;

Αν εννοείτε το λυρικό τραγούδι, υπήρξαν περίοδοι στην ζωή μου όπου αισθάνθηκα ταγμένη σε αυτό.

Αυτή τη στιγμή όμως θέλω να «δοκιμάζομαι» σε άλλα είδη φωνητικής μουσικής, λαμβάνοντας υπόψιν τις εκάστοτε συνθήκες στις οποίες βρίσκομαι.

Παραδείγματος χάριν, ο Μιχάλης Σουγιούλ ταιριάζει απόλυτα στο Αγγέλων Βήμα, την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020.

Από την αρχή της καριέρας σας έως το «Αγγέλων Βήμα» πώς ήταν η πορεία;

Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι μέχρι στιγμής έχω κάνει αυτό που λέμε «καριέρα».

Νομίζω όμως ότι αυτό που με χαρακτηρίζει ως καλλιτέχνη όπου και όποτε εμφανίσθηκα, είναι η ειλικρινής προσπάθεια να υπηρετήσω σωστά την μουσική του κάθε συνθέτη. Αυτό με οδήγησε λοιπόν, να αλλάζω τον τόνο και το ύψος της φωνής μου, αναλόγως του ρεπερτορίου που με καλούσαν κάθε φορά να ερμηνεύσω.

Ως δραματική κολορατούρα που είμαι, παραδείγματος χάριν στη Rosina του Rossini, ή τον Ernani του Verdi, ανεβάζω και εξασκώ την φωνή μου στις κολορατούρες και την τεσιτούρα που απαιτείται.

Όταν όμως έχω να ερμηνεύσω ένα πρόγραμμα με ρεπερτόριο π.χ. Γιαννίδη, Edith Piaf, η Piazzola, τότε ξεχνώ ότι είμαι υψίφωνος, εξασκώ και κατεβάζω την φωνή μου στην χαμηλή περιοχή, χωρίς να την πιέζω και αλλάζω πολλές φορές την τονικότητα, μέχρι να βρω το κατάλληλο ηχόχρωμα που ταιριάζει καλύτερα με το κάθε κομμάτι και τον εκάστοτε συνθέτη.

Με αυτόν τον τρόπο έχω «χτίσει», αν θέλετε, όλες μου τις εμφανίσεις μέχρι σήμερα.

Βέβαια η τεχνική της Ιταλικής Σχολής Τραγουδιού που διδάχτηκα και αποκόμισα από τον δάσκαλό μου κ. Γεώργιο Ζερβάνο, με βοήθησε πολύ να ανταποκριθώ.

Επίσης η διδασκαλία, που αγαπώ ιδιαίτερα, με οδηγούσε κάθε φορά να βρω διαφορετικούς τρόπους εξάσκησης και ερμηνείας της φωνής έτσι ώστε να μπορέσω να βοηθήσω καλύτερα τους μαθητές μου και με ωρίμασε πιστεύω διδαχτικά αλλά και καλλιτεχνικά.

Ποια είναι η σχέση σας με την παραδοσιακή ελληνική μουσική;

Ως Ελληνίδα, λατρεύω οτιδήποτε έχει ρίζες Ελληνικές και φυσικά αγαπώ πολύ και σέβομαι την παραδοσιακή ελληνική μουσική παρότι δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι την γνωρίζω σε βάθος.

Τι θα δούμε εκείνο το βράδυ στο «Αγγέλων Βήμα»;

Επέλεξα ειδικά για το «Αγγέλων Βήμα» το Αφιέρωμα στον Μιχάλη Σουγιούλ για 2 λόγους:

Ο 1ος λόγος είναι ότι ο υπέροχος χώρος του «Αγγέλων Βήμα» ταιριάζει απόλυτα με την ατμόσφαιρα και την εποχή που έζησε και δημιούργησε ο Μιχάλης Σουγιούλ.

Ο 2ος λόγος είναι ότι λόγω της αποκριάτικης περιόδου την οποία διανύουμε, την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, θα ήθελα το κοινό να διασκεδάσει, και εάν επιθυμεί να τραγουδήσει μαζί μου τις υπέροχες μελωδίες του Μιχάλη Σουγιούλ που είναι σε όλους πολύ αγαπημένες, ευχάριστες και οικείες.

Ποιο είδος ακροατή θα γοητευθεί από το «Θα καθόμουν πλάι σου»;

Θα ήθελα να μπορέσω να γοητεύσω κάθε ακροατή, ανεξαρτήτως μουσικής προτιμήσεως. Προσωπικά, πιστεύω ότι δεν υπάρχει «είδος ακροατή» επειδή ο καλλιτέχνης πρέπει να μπορεί να αγγίξει και να συγκινήσει κάθε ακροατή. Ωστόσο, εκείνη η βραδιά θα γοητεύσει φαντάζομαι κάθε θεατή, καθώς θα ανασύρει εικόνες και ακούσματα από μια παλιά Αθήνα και μια εποχή γεμάτη μελωδίες, αισθήματα και ιδιαίτερη λάμψη – που για πολλούς από εμάς μοσχοβολάει παιδικές μνήμες και μνήμες των γονιών μας.

Η Ελλάδα παράγει ακόμη πολιτισμό;

Πιστεύω ότι η Ελλάδα είναι ο Πολιτισμός και παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στο τόπο μας πάντα ξεχωρίζουν νέοι άνθρωποι, που διαπρέπουν στο Θέατρο, την Μουσική, τον Χορό, τις Καλές Τέχνες, στα γράμματα και στις επιστήμες.

Θεωρείτε ότι η μουσική – ως καλλιτεχνική έκφραση – θεραπεύει εσωτερικές πληγές;

Αναμφισβήτητα η μουσική θεραπεύει εσωτερικές πληγές και αυτή είναι μία από τις «αποστολές της». Σκεφτείτε ότι αν ένας άνθρωπος (που δεν είναι απαραίτητα μουσικός) κλείσει για λίγο τα ματιά του και ακούσει Γεχούντι Μενουχίν (Yehudi Menuhin), τα 3 κονσέρτα για βιολί του Mozart (3rd in G major, 4th in D major, 7th in D major), σταδιακά θα ηρεμήσει και θα αισθανθεί αγαλλίαση και ψυχική ανάταση. Παρεμπιπτόντως, αυτός ο δίσκος είναι ένας από τους πιο αγαπημένους μου.

Τι περιμένετε από τη μουσική;

Δεν περιμένω τίποτα από την μουσική. Μπορώ να πω όμως ότι υπήρξαν στιγμές όταν μελετούσα την φωνή μου στο πιάνο που μου έδωσαν μεγάλη ψυχική ευχαρίστηση, όπως επίσης στιγμές όπου εμφανίστηκα στο κοινό και αισθάνθηκα ότι έδωσα και πήρα μεγάλη ψυχική ικανοποίηση.

Ταυτότητα παράστασης:

  • «Θα καθόμουνα πλάι σου»
  • Αφιέρωμα στον Μιχάλη Σουγιούλ
  • Φωνή: Εύα Κονδύλη, υψίφωνος
  • Πιάνο: Φρίξος-Διονύσιος Μόρτζος
  • Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020, 21:00
  • «ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ»
  • Σατωβριάνδου 36, Αθήνα, 104 32
  • Τηλέφωνο: 2105242211
  • Είσοδος: 10€
  • Ποτό προαιρετικό: 10€
  • Δίπλα από το θέατρο λειτουργεί πάρκινγκ, 5€

Who is Who

Η Εύα Κονδύλη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε μονωδία στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών με τη Γιολάντα Ντι Τάσσο, καθώς και πιάνο και ανώτερα θεωρητικά. Συγχρόνως, πήρε και πτυχίο αρμονίας.

Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο κλασσικό τραγούδι με το Γεώργιο Ζερβάνο, στο Σύχρονο Ωδείο Αθηνών, όπου και πήρε δίπλωμα μονωδίας. Επίσης, έλαβε Diploma of Licentiateship from London College of Music και Diploma of fellowship FLCM from London College of Music.

Έχει εμφανιστεί σε βραδιά όπερας, στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στο Διεθνές Καλλιτεχνικό Κέντρο Athenaeum, στο Θέατρο Ακροπόλ, στο Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσού, στο Μέγαρο Μουσικής, στο Βουλευτικό Ναυπλίου και έχει ηχογραφήσει έργα Ελλήνων συνθετών στο Ινστιτούτο Goethe.

Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει συνθέτες όπως οι Riccardo, Broschi, Handel, Vivaldi Rosina από τον Κουρέα της Σεβίλλης, Carmen, Santuzza από την Cavalleria Rusticana, Guilletta από τα παραμύθια του Hoffman, Ελληνική Οπερέτα των Σακελλαρίδη και Χατζηαποστόλου Musical των Leonard Bernstein, Gershwin καθώς και Kurt Weill, Astor Piazzolla, Χρήστο Χαιρόπουλο, Κώστα Γιαννίδη, Μάνο Χατζηδάκη.

Από το 2004 δίδαξε μονωδία στο Μαιάνδριο Ωδείο και στο Εθνικό Ωδείο Παπάγου και από το 2017 συνεργάζεται και διδάσκει μονωδία και φωνητική στο Εθνικό Ωδείο Αγίας Παρασκευής. Είναι μέλος του Σωματείου Μελοδράματος Οπερέτας.