«Τα σχολεία δεν αποτελούν προτεραιότητα για τον Αποστολόπουλο»


Διαβάστε ολόκληρη την τοποθέτηση της Δημοτικής Συμβούλου των «8 Προτάσεων», Νατάσσας Χαμηλοθώρη-Κουγιουμτζοπούλου, στο Δημοτικό Συμβούλιο της 25ης Νοεμβρίου, αναφορικά με το θέμα των μεταβολών των σχολείων που συζητείται και επικαιροποιείται κάθε χρόνο, με τη σχετική εισήγηση της Δημοτικής Αρχής να αφορά μονάχα στην αναβάθμιση του 1ου Νηπιαγωγείου Παπάγου.

Αναλυτικά:

«Η Δημοτική Αρχή Αποστολόπουλου εξακολουθεί να αποφασίζει για τα σχολεία χωρίς μελέτες. Μπακαλίστικα προβλέπει τις ανάγκες, ποντάροντας σε μεγάλο βαθμό στην τύχη που ήταν μέχρι τώρα με το μέρος της.

Χρησιμοποιώ τα λόγια του Δημάρχου από την πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε. “Σήμερα χτίζονται 20 πολυκατοικίες στου Παπάγου και διαπραγματεύονται άλλα τόσα οικόπεδα για να σηκωθούν”. Εγώ τρόμαξα… Εκείνος είναι ήσυχος. Φυσικά και η πρώτη μου σκέψη ήταν, σε ποια σχολεία θα πάνε όλα αυτά τα παιδιά των οικογενειών που θα κατοικήσουν σε όλα αυτά τα νέα διαμερίσματα. Προφανώς και σε ποιους παιδικούς σταθμούς, πού θα παρκάρουν οι γονείς τους, με πόσα αυτοκίνητα θα μετακινούνται κ.λπ.

Έχουμε επανειλημμένα δηλώσει ότι ο σχεδιασμός για τα σχολεία πρέπει να είναι συνολικός. Πρέπει να είναι μακροπρόθεσμος. Nα είναι γνωστός από νωρίς σε όλη τη σχολική κοινότητα και φυσικά και σε εμάς τους Δημοτικούς Συμβούλους. Και προφανώς αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την εκπόνηση μελετών που διαχρονικά ζητάμε.

Θυμίζω το πυροτέχνημα για τη μεταφορά του 3ου Δημοτικού στο Πολωνικό που “πέταξε” ο Δήμαρχος την περασμένη Άνοιξη. Η σχολική κοινότητα το άκουσε ξαφνικά και φυσικά αντέδρασε. Κι έτσι, μία που ανακοινώθηκε μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο, και την άλλη στιγμή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος το πήρε πίσω γραπτώς. Πήραμε 4 ιδρύσεις νέων σχολείων. Αλήθεια, ξέρει τι να τις κάνει η Δημοτική Αρχή; Φυσικά είναι σε αναστολή, αλλά για πόσο;

Θα γίνει το 6ο Δημοτικό Χολαργού στο Πολωνικό; Αν ναι, στο ισόγειο θα παραμείνουν τα τμήματα των Νηπίων; Τα όρια των δημοτικών, που ναι ξέρω θα μας πουν η Διεύθυνση τα ορίζει, αλλά με τα κτίρια που η διοίκηση του Δήμου υποδεικνύει, τα όρια λοιπόν πότε θα διαμορφωθούν; Και κυρίως πότε θα γίνουν γνωστά στις οικογένειες των μαθητών;

Σε αυτή την περίπτωση, που τελικά λειτουργήσει το 6ο ΔΧ, στο 5ο Δημοτικό θα πρέπει πια να ανοίξει μόνο ένα τμήμα Α’ τάξης το ’21 και επιτέλους το σχολείο να βρεθεί με 6 τμήματα και να πανηγυρίσουμε όλοι μαζί ότι θα είναι το πρώτο σχολείο στο Δήμο μας, που θα έχει πια το μαθητικό δυναμικό για το οποίο χτίστηκε. Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων θα λειτουργήσει ως τέτοια γιατί ως αίθουσα διδασκαλίας που λειτουργεί μέχρι και σήμερα είναι ακατάλληλη, αφού είναι υπόγεια και δίπλα στον κεντρικό καυστήρα και τις τουαλέτες.

Θα γίνει το 4ο Δημοτικό Παπάγου; Πού; Στην Παναγιώτου; Πώς; Πότε; Εμείς προτείναμε στην πρόσκληση ΑΤ07 του Α. ΤΡΙΤΣΗΣ την ανέγερση σχολείου ακριβώς για να μπορεί να ξεκινήσει ένα σχολικό κτίριο. Προς το παρόν όμως ο Δήμαρχος ασχολείται, αφήνοντας το χρόνο να φεύγει, με το Κολυμβητήριο και τη Μεσογείων. Γνωρίζοντας φυσικά ότι το πρόγραμμα αυτό λειτουργεί ανταγωνιστικά.

Έχουμε πει ότι πάντα διαφωνούμε στις προτεραιότητες. Είναι γνωστό ότι τα σχολεία ΔΕΝ αποτελούν προτεραιότητα στην πολιτική του κ. Αποστολόπουλου. Αυτό θα πρέπει τελικά όμως να το απαντήσει ευθαρσώς στους γονείς των 2ου-3ου Δημοτικών Παπάγου. Που έχουν τα παιδιά τους μέσα σε isobox. Που έχει εγκαταλείψει στο προαύλιό τους, ξεχασμένες 4 ληγμένες προκάτ αίθουσες. Που τελικά, στερεί στα παιδιά τους την πρακτική εφαρμογή στους Η/Υ εν έτει 2020, μια χρονιά δε που το μάθημα γίνεται με τηλεκπαίδευση, τραγική ειρωνεία! Όμως, έφερε την Urbanact (δική μας πρόταση και αυτή αλλά βεβαίως σε άλλο πλαίσιο λέγαμε εμείς) λίγο πριν τις εκλογές και όλα καλά!

Θα γίνει το 4ο Νηπιαγωγείο Παπάγου; Πού; Το κτίριο της Αναστάσεως, όπως μας απάντησε ο Δήμαρχος είναι απολύτως προσωρινή λύση.

Θα γίνει το 7ο Νηπιαγωγείο Χολαργού; Στο οικόπεδο της Αριστοτέλους; Mε τις έτοιμες μελέτες της ΚΤΥΠ όπως ανέφερε; Και θα είναι έτοιμο για το ’21-’22; Μακάρι!

Τώρα για τη δευτεροβάθμια. Τι να πούμε εμείς τώρα, στην πρόταση του Δημάρχου να παραμείνει ως έχει, χωρίς δηλαδή καμία μεταβολή;… Αλήθεια έχει εικόνα για το “πώς έχει”; Με σχολεία ξεκάθαρα δύο ταχυτήτων.

Κε Δήμαρχε,

Μείνατε παρατηρητής της σταδιακής πτώσης των μαθητών του 1ου Λυκείου Χολαργού που έχασε τα τελευταία 5 χρόνια σχεδόν 100 μαθητές ενώ είδαμε φέτος 6 τμήματα στην Α’ τάξη του 1ου Λυκείου Παπάγου, όπου βρέθηκε και η αίθουσα να το καλύψει!

Μεθοδεύσατε την υπερδιόγκωση, γιατί δεν μπορώ να φανταστώ κάτι άλλο πια, του μικρού 2ου Γυμνασίου Χολαργού σε 13 τμήματα, φέτος! Υπογράφοντας όμως, την ασφυξία που θα προκαλέσετε σε τρία χρόνια στο μικρό 2ο Λύκειο Χολαργού που διαθέτοντας μόνο 9 αίθουσες διδασκαλίας, θα κληθεί να καλύψει τους μαθητές επιπλέον 4 τμημάτων!

Και την ίδια ώρα το τεράστιο κτίριο της Αετιδέων ξεκίνησε με μόνο 12 τμήματα, σε αυτή τη μεθόδευση αναφέρθηκα, γιατί έτσι μόνο μπορέσατε να δημιουργήσετε το… μοναδικό 5τάξιο γυμνάσιο, συγχωνεύοντας ένα γυμνάσιο με τα 2/3 ενός λυκείου για να βγείτε εσείς από το αδιέξοδο που ο ίδιος φτιάξατε, με το έργο στο 1ο ΓΕΛ, όχι όμως τα παιδιά…

Το Υπουργείο και οι διευθύνσεις αποφασίζουν για όλα αυτά, είναι η γνωστή και καθιερωμένη απάντηση…

Εμείς όμως διαφωνούμε. Ο Δήμος έχει την ευθύνη των σχολικών κτιρίων και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των πολιτών του, άρα πολύ βαρύνοντα λόγο στο θέμα. Δήμαρχοι και Αντιδήμαρχοι ξεροσταλιάζουν στις πόρτες των υπηρεσιών στα Υπουργεία διεκδικώντας το καλύτερο ειδικά για τη μαθητιώσα νεολαία τους.

Και έτσι απλά φτάσαμε και φέτος στο Δημοτικό Συμβούλιο, στο σπουδαιότερο θέμα κατά τη γνώμη μας για τα σχολεία, αυτό των μεταβολών, που θα έπρεπε να γίνεται κάθε χρόνο μία κουβέντα ουσίας, προβληματισμού και σχεδιασμού, η Δημοτική Αρχή Αποστολόπουλου να το περνά με διαδικασίες φαστ τρακ, για να τρέχει λίγο πριν το αγιασμό όπως, κάθε χρόνο, να στήνει αίθουσες… έκτακτης ανάγκης».