ΚΚΕ ΧΟΛΑΡΓΟΥ-ΠΑΠΑΓΟΥ: «Συγχωνεύσεις, αντί για αραίωση σχολικών τμημάτων»


Ως κόστος αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση Μητσοτάκη μαθητές, δάσκαλοι και σχολεία, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε την Κυριακή (18/4) η Κομματική Οργάνωση Βάσης Χολαργού-Παπάγου του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας.

Διαβάστε αναλυτικά:

ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΡΑΙΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ… ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ

ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ & ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Με την έναρξη των εγγραφών στα Δημοτικά Σχολεία για τη νέα σχολική χρονιά, ανακοινώθηκε η λειτουργία του 6ου Δημοτικού Χολαργού, το οποίο επανιδρύθηκε τον Ιούλη του 2020, έπειτα από τη συγχώνευσή του με το 1ο Δημοτικό το 2014, και τις επίμονες διεκδικήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για δημιουργία νέων σχολείων στο Δήμο μας.

Με την ίδρυση και λειτουργία ενός νέου σχολείου, θα περίμενε κανείς να δημιουργηθούν τμήματα με λιγότερους μαθητές, να δοθεί μια “ανάσα” στα σχολεία του Δήμου μας, που τόσο ανάγκη υπάρχει ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία, τα οποία στην πλειοψηφία τους στεγάζονται σε κτίρια κατασκευασμένα προ δεκαετιών και με προδιαγραφές φοίτησης μικρότερου αριθμού μαθητών από τον σημερινό.

Ωστόσο, παρά τη δυνατότητα αυτή, το 2ο και 3ο Δημοτικό Χολαργού, από τα οποία θα μετακινηθούν μαθητές στο νεοϊδρυθέν σχολείο, απειλούνται με συγχωνεύσεις τμημάτων, όπως καταγγέλλουν οι γονείς από τις έως τώρα απαντήσεις που έχουν λάβει από τη Διεύθυνση Π.Ε. Β’ Αθήνας, η οποία υπολογίζει τη λειτουργία των σχολείων ως κόστος.

Η επιδίωξη για συγχωνεύσεις αποτελεί συνολική κατεύθυνση του Υπουργείου για λειτουργία των τάξεων με τον ανώτατο αριθμό. Αντίστοιχη πρακτική ακολουθήθηκε στην αρχή της χρονιάς και για την Α’ τάξη του 2ου Γυμνασίου Χολαργού.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα για αξιοποίηση κλειστών αιθουσών που υπάρχουν σε σχολεία, κτιρίων σχολείων που τα προηγούμενα χρόνια καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν, άλλων χώρων που πληρούν τις προδιαγραφές, οι κενές αίθουσες του 1ου ορόφου του Πολωνικού τη φετινή χρονιά στο Δήμο μας, η κυβέρνηση επιλέγει να στοιβάζει τους μαθητές μέσα σε αίθουσες σχολικών κτιρίων που είναι εμφανές πλέον ότι δεν επαρκούν για την ασφαλή φοίτηση των μαθητών.

Άλλωστε, η ίδια η Υπουργός Παιδείας δήλωνε από την αρχή της χρονιάς ότι η λειτουργία των σχολείων με περισσότερες τάξεις δε μπορεί να γίνει λόγω κόστους.

Ως τέτοιο θεωρούν τους εκπαιδευτικούς, που όλο αυτό το διάστημα, έχουν σταθεί στο πλευρό των μαθητών, μέσα στις αντίξοες συνθήκες της τηλεκπαίδευσης, ώστε να μη χάσουν οι μαθητές την επαφή τους με το σχολικό περιβάλλον και μάλιστα σε μια περίοδο που συσσωρεύονται τα εκπαιδευτικά κενά και οι επιπτώσεις του πολύμηνου εγκλεισμού στην ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών.

Γι’ αυτό και η απάντηση του υπουργείου δεν είναι προσλήψεις από τη λίστα των χιλιάδων αδιόριστων και αναπληρωτών, που κάθε χρόνο αναπληρώνουν τον εαυτό τους, αλλά συγχωνεύσεις τμημάτων. Γι’ αυτό και η έκθεση Πισσαρίδη για την παιδεία αναφέρει ως πρόβλημα που πρέπει να ξεπεραστεί την ύπαρξη μικρών σχολικών μονάδων και μικρού μέσου όρου μαθητών ανά τάξη για τα σχολεία της χώρας μας. Γι’ αυτό και η Υπουργός Παιδείας στην τηλεδιάσκεψη με τους φορείς της σχολικής κοινότητας του Δήμου μας διαφήμιζε ότι η χώρα μας έχει από τους μικρότερους μέσους όρους μαθητών ανά τάξη στις χώρες του ΟΟΣΑ!

Αυτή την κατεύθυνση επιχειρεί να υλοποιήσει και η Διεύθυνση ΠΕ Β’ Αθήνας με συγχωνεύσεις στο 2ο και 3ο Δημοτικό Χολαργού, τη στιγμή που μπορούν να διατηρηθούν τα υπάρχοντα τμήματα με λιγότερους μαθητές ανά τάξη και αυτό να πραγματοποιηθεί από την αμέσως επόμενη χρονιά με τη λειτουργία του 6ου Δημοτικού Χολαργού.

Είναι πλέον ξεκάθαρο το πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τους εκπαιδευτικούς, που μπορεί να τους βαφτίζει ήρωες στα λόγια, αλλά στην πράξη τους θεωρεί κόστος. Όπως κόστος θεωρεί και τα απαραίτητα μέτρα για να ανοίξουν και να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία, το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας, τη μέριμνα για να μπορούν ισότιμα όλοι οι μαθητές, όλων των βαθμίδων να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση, τα τεστ από εξειδικευμένο προσωπικό και όχι από γονείς που έχουν μετατραπεί όλο αυτό το διάστημα σε βοηθούς δασκάλων, τεχνικών υπολογιστών και τώρα νοσηλευτών.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που διαχρονικά υλοποιείται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και κλιμακώνει η σημερινή της ΝΔ. Όπως έκανε με την ψήφιση του ν/σ για την παιδεία το καλοκαίρι του 2020, που ανάμεσα σε άλλα αύξανε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη εν μέσω πανδημίας, και ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε “θα λογαριαστούμε μετά”, δίνοντας στη ΝΔ τη σκυτάλη των κυβερνητικών του πεπραγμένων. Δηλαδή της μειωμένης χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, της νομοθέτησης της δίχρονης προσχολικής αγωγής χωρίς μέτρα για νέα σχολεία με αποτέλεσμα να συστεγάζονται νηπιαγωγεία μαζί με δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, της διαιώνισης τη χρόνιας αδιοριστίας με τη θέσπιση και της 3ης ανάθεσης για εκπαιδευτικούς, κ.ά.

Συμπλέουν στο στόχο του εμπορευματοποιημένου σχολείου της αγοράς, γι’ αυτό τσακώνονται για τη διαχείριση των δεκάδων δις με τα οποία επιδοτούνται οι επιχειρηματικοί όμιλοι και όχι για την αναγκαία αύξηση των κονδυλίων για την παιδεία, την υγεία, την προστασία των εργαζομένων γονιών, εκπαιδευτικών και των παιδιών τους. Εξ’ ου και οι προτάσεις για “μορατόριουμ” και υπουργούς “κοινής αποδοχής”.

Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, έχουν το δίκιο με το μέρος τους. Με τη διεκδίκησή τους μπορούν να πετύχουν την ικανοποίηση των αιτημάτων τους, για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, αραίωση των τμημάτων και καμία συγχώνευση, προσλήψεις του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, ψυχολόγων και σχολιάτρων, βοηθητικού προσωπικού, νέα σχολικά κτίρια με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι με ΣΔΙΤ.

Το ΚΚΕ με τις δυνάμεις του στη Βουλή, στην τοπική και περιφερειακή διοίκηση, μέσα στο κίνημα των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών, θα στηρίξει με κάθε μέσο τα δίκαια αιτήματά τους.

ΚΚΕ
ΚΟΒ ΧΟΛΑΡΓΟΥ-ΠΑΠΑΓΟΥ