ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ: «Θα σκαφτεί όλος ο Δήμος, εάν ενοχλείστε πάρτε το 100»


«Χείμαρρος» ο Δήμαρχος Παπάγου-Χολαργού στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης (26/5) αναφορικά με τα εκτεταμένα έργα της Cosmote στην περιοχή | 10-15 χιλιάδες ευρώ, δηλαδή… ψίχουλα, τα τέλη της εταιρείας στο Δήμο για τις τομές στο οδικό δίκτυο | Παραδοχή ανυπαρξίας της δημοτικής αστυνομίας, η οποία… «βρίσκεται σε άδεια άνευ αποδοχών»

Το θέμα που απασχολεί περισσότερο από κάθε άλλο τούτη τη στιγμή τους πολίτες είναι και εκείνο που μονοπώλησε το ενδιαφέρον στις προ ημερησίας διάταξης ερωτήσεις των Δημοτικών Συμβούλων κατά τη συνεδρίαση της Τετάρτης (26/5), με το Δήμαρχο να απαντά επί έξι λεπτά στα πώς και τα γιατί των σοβαρών προβλημάτων που έχει επιφέρει στην καθημερινότητα όλων η εκτεταμένη επέκταση του δικτύου οπτικών ινών της Cosmote στις γειτονιές της πόλης.

Από τα πλέον επίσημα χείλη, λοιπόν, έγινε αρχικά γνωστό το ευτελές ποσό με το οποίο η Cosmote «αποζημιώνει» το Δήμο για τις ατελείωτες τομές στα οδοστρώματα, την ώρα που ο ίδιος ο Δήμαρχος παραδέχεται εμμέσως πλην σαφώς την έλλειψη συνεννόησης με τον εκάστοτε εργολάβο, που έχει ως αποτέλεσμα την ενδιαφέρουσα προτροπή Αποστολόπουλου στους πολίτες να… καλούν το 100 εφόσον ενοχλούνται από τις εργασίες σε ώρες κοινής ησυχίας, από τη στιγμή που και η δημοτική αστυνομία συνεχίζει και με τη βούλα να… αγνοείται!

Μια έλλειψη συνεννόησης, φυσικά, που, παρά την προσπάθεια Αποστολόπουλου να χρυσώσει εκ των υστέρων το χάπι, αποδείχτηκε περίτρανα και στην περίπτωση της αναπλασμένης Βουτσινά, με το Δήμο να παραδίδει προσφάτως το έργο από τη Μιλτιάδου έως την Υμηττού και την Cosmote να έρχεται λίγο πιο μετά να ξηλώσει απ’ άκρη σ’ άκρη τη φρεσκοστρωμένη άσφαλτο για να εγκαταστήσει το νέο της δίκτυο.

Αναλυτικά τα όσα ανέφερε ο Ηλίας Αποστολόπουλος:

«Σχετικά με τα έργα που κάνει η Cosmote, υπάρχει μία ευρωπαϊκή οδηγία που προτρέπει όλες τις εθνικές, δημοτικές και τοπικές αρχές να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να αυξηθεί η ευρυζωνικότητα, να αυξηθεί η ταχύτητα με την οποία θα μπαίνουν οι πολίτες στο διαδίκτυο. Οπότε εμείς είμαστε και από τους πρώτους Δήμους που η Cosmote αποφάσισε να έρθει να κάνει εκτεταμένες εργασίες, γιατί, εάν έχετε καταλάβει, θα σκαφτεί όλος ο Δήμος, δηλαδή ακόμα στον Παπάγο δεν έχουνε πάει, υπάρχουν κάποιες σελίδες από αιτήσεις που έχουνε κάνει για να πάρουν δρόμους στον Παπάγο να ξεκινήσουν κι εκεί να σκάβουν, απλά περιμένουμε λίγο να ολοκληρωθεί για να μην πέφτουν όλα μαζί.

Ποια είναι η υποχρέωση που έχει ο Δήμος και τι μπορεί να κάνει ο Δήμος στο συγκεκριμένο θέμα; Ο Δήμος αυτή τη στιγμή αυτό που κάνει είναι να δίνει την άδεια τομής. Δηλαδή να επιτρέπει στην εταιρεία, αφού πληρώσει κάποιο αντίτιμο, φυσικά τα χρήματα που πληρώνει είναι ελάχιστα, φανταστείτε δηλαδή για αυτό το τεράστιο έργο η Cosmote πρέπει να δίνει γύρω στις 10-15 χιλιάδες ευρώ ως τέλη αν θυμάμαι καλά, ως τέλη εισόδου των γραμμών στο δίκτυο και μετά κάθε χρόνο θα πληρώνει κάτι πολύ λιγότερο ως τέλη χρήσης, άρα λοιπόν εμείς είμαστε υποχρεωμένοι, ακολουθώντας τη συγκεκριμένη οδηγία, να τους δώσουμε την άδεια τομής.

Μαζί με την άδεια τομής όμως ξεκινάει και το έργο. Το έργο, για το οποίο είναι αποκλειστικά υπεύθυνη η Cosmote, έχει μία συχνή επικοινωνία με την Τεχνική Υπηρεσία και συγκεκριμένα με την κυρία Τσαρδακλή, την προϊσταμένη στο συγκεκριμένο τμήμα. Αν πάτε και επισκεφθείτε την κυρία και σας προτρέπω να επισκέπτεστε τους υπαλλήλους του Δήμου και να μιλάτε μαζί τους, αν λοιπόν μιλήσετε με την κυρία Τσαρδακλή, θα δείτε ότι έχει δεκάδες αναφορές και επισημάνσεις στην εταιρεία Cosmote, είτε για κακοτεχνίες είτε για παραλείψεις είτε για προβλήματα είτε για μη σωστό καθαρισμό είτε για αλλαγές των ΚΑΦΑΟ, γιατί τα ΚΑΦΑΟ πολλές φορές έτσι όπως καταθέτονται στα σχέδια προκύπτουνε σε λάθος θέσεις όπως έχουνε καταθέσει.

Οπότε γίνεται ένας τεράστιος αγώνας από το Δήμο, πρώτον το έργο να τελειώσει όσο γίνεται πιο γρήγορα και ταυτόχρονα να περάσει από δρόμους που, για παράδειγμα τώρα στη Βουτσινά, δεν είναι δυνατόν να μη δώσουμε προτεραιότητα να περάσει τώρα το κομμάτι που δεν έχουνε σκάψει και να τελειώσουμε το έργο και να περάσει μετά και να λέτε γιατί τους αφήνουμε να περάσουν σε φρεσκοασφαλτωμένο δρόμο.

Τώρα, τα προβλήματα που έχουνε δεν αντιλαμβάνομαι για τι μπορεί να είναι, γιατί οι άνθρωποι σκάβουνε για καινούργιο δίκτυο, δεν σκάβουνε και χαλάνε το δικό τους δίκτυο. Ενδεχομένως απλά να παίρνει κάποιο χρόνο η αντικατάσταση του ΚΑΦΑΟ με τα καινούργια συστήματα, τα οποία όμως δεν μπορεί να είναι παραπάνω από κάποιες ώρες. Δηλαδή όποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα, αν δεν είναι ζημιά, γιατί μπορεί να ‘ναι ζημιά, μπορεί να ‘ναι ζημιά όχι από τα έργα, μπορεί να ‘ναι κάποια ζημιά από κάτι άλλο.

Τώρα, κάποια νερά που κόβανε, το ‘χαμε ξανασυζητήσει και σας το ‘χαμε ενημερώσει, ότι πολλές φορές τα σχέδια που έχουνε οι εργολάβοι και η ίδια η εταιρεία, δεν αποτυπώνουν σωστά τη διαδρομή της ύδρευσης ή τη διαδρομή άλλων αγωγών οι οποίοι περνάνε. Πολλές φορές οι αγωγοί αντί να περάσουν στο συγκεκριμένο σημείο που είναι χαρτογραφημένοι, περνάνε σε διαφορετικό σημείο, με αποτέλεσμα το μηχάνημα έτσι όπως σκάβει να δημιουργεί προβλήματα και να κάνει ζημιές. Είναι υποχρεωμένη όμως η εταιρεία και έχει πλέον σε κάθε συνεργείο έναν υδραυλικό επί τόπου, σε περίπτωση όπου γίνει διακοπή της υδροδότησης, που είναι νομίζω το πιο σημαντικό πρόβλημα, να το επισκευάσει και να το αντικαταστήσει το γρηγορότερο.

Για τις ώρες κοινής ησυχίας, κανένας δεν επιτρέπεται να δουλεύει σε ώρες κοινής ησυχίας. Αυτά όμως είναι θέματα τα οποία τα επιβλέπει η αστυνομία, οπότε, το λέω και στους Δημοτικούς Συμβούλους αλλά το λέω και στους πολίτες που μας ακούνε, όποιος ενοχλείται επειδή κάτι γίνεται σε ώρα κοινής ησυχίας, θα παίρνει το 100 ή θα παίρνει το αστυνομικό τμήμα της περιοχής. Ο Δήμος δεν έχει δυνατότητα να κάνει κάτι, ούτε να σταματήσει, ούτε να επιβάλει κάποιο πρόστιμο, γιατί δεν έχουμε υπάλληλο που να δουλεύει τις συγκεκριμένες ώρες, πρώτα απ’ όλα. Γνωρίζετε ότι η δημοτική αστυνομία αποτελείται μόνο από δύο άτομα και ο ένας, όπως έχω αναφέρει, εδώ και 2-3 έχει μήνες ζητήσει άδεια άνευ αποδοχών, οπότε καταλαβαίνετε ότι η δημοτική αστυνομία υπολειτουργεί στο Δήμο μας».

Δείτε το σχετικό απόσπασμα από το 47:49 και έπειτα: