Μεταλλικά «Π» σε πεζοδρόμιο πλάτους 20 εκατοστών;


Ακατανόητα πράγματα για μία ακόμη φορά από το Δήμο Παπάγου-Χολαργού και την Τεχνική του Υπηρεσία, που για να «θεραπεύσουν» τάχα την παράνομη στάθμευση και την απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων στον παράδρομο της Μεσογείων, λίγο πριν τα Goody’s, ετοιμάζονται να εγκαταστήσουν μεταλλικά εμπόδια τύπου «Π» σε πεζοδρόμιο πλάτους 20 εκατοστών, αντί πρώτα να το διαπλατύνουν, ώστε και πεζοδρόμιο επαρκές να υφίσταται, αλλά και η αριστερή στάθμευση να καταστεί οριστικά αδύνατη για όποιον την επιχειρεί.

Το εν λόγω αίτημα καλώς και κατατέθηκε από άτομο που διατηρεί την επιχείρησή του στο σημείο (Μεσογείων 206-208), ωστόσο η λύση που προτίθεται να δώσει ο Δήμος είναι πράγματι… άνω ποταμών!

Συγκεκριμένα:

«Λαμβάνοντας υπόψη ότι:

Σύμφωνα με το άρθρο 34 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως αυτό ισχύει σήμερα, απαγορεύεται η στάθμευση πάνω σε πεζοδρόμια.

Ότι επί της διαχωριστικής νησίδας υπάρχει παρτέρι με θάμνους, εμποδίζοντας πλήρως τη βάδιση των πεζοδρομίων όταν σταθμεύουν τα οχήματα.

Ότι με την παράνομη στάθμευση δυσχεραίνεται η αποκομιδή των απορριμμάτων από τα οχήματα του Δήμου.

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ ΕΙΣΗΓΕΙΤΑΙ:

Την απαγόρευση στάθμευσης στην αριστερή πλευρά του παραδρόμου της Λεωφόρου Μεσογείων, απέναντι από τα ακίνητα επί της Λεωφόρου Μεσογείων 206 και 208:

Α) με την τοποθέτηση εμποδίων τύπου ΠΙ στο πεζοδρόμιο της διαχωριστικής νησίδας όσο είναι το μήκος των παρτεριών απέναντι από τα ως άνω ακίνητα, όπως προβλέπεται στην υπ’ αριθ. 345/21-12-2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παπάγου-Χολαργού, που καθορίζει τις προδιαγραφές τοποθέτησης εμποδίων στα πεζοδρόμια καθώς και των τεχνικών προδιαγραφών της απόφασης ΥΠΟΜΕΔΙ με αριθ. ΔΜΕΟ/Ο3050/16-09-2013 (ΦΕΚ 2302Β/16-09-2013) και της απόφασης ΥΠΕΚΑ με αριθ. 52907/31-12-2009 (ΦΕΚ2621Β/31-12-2009). Η χρήση προστατευτικών εμποδίων της κίνησης των πεζών, κατά μήκος των πεζοδρομίων, επιτρέπεται μόνο εφόσον αυτά κατασκευάζονται από στοιχεία με στρογγυλεμένες ακμές σε μορφή Π ή κιγκλιδώματος με ύψος 0,80μ. και μέγιστο μήκος 1,50μ. και με ένα επιπλέον οριζόντιο στοιχείο στα 0,10μ. από το δάπεδο για να είναι εντοπίσιμα από άτομα με προβλήματα όρασης, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής κίνηση όλων των χρηστών του πεζοδρομίου. Τα προστατευτικά εμπόδια σχήματος Π, θα είναι από γαλβανισμένο σιδηροσωλήνα βαρέως τύπου διαμέτρου “Φ2”, πάχους τοιχώματος 3,65mm και θα εφαρμόζεται αντισκωριακή επίστρωση δύο στρώσεων και τελικού χρωματισμού με ηλεκτροστατική βαφή πούδρας σε σκούρα πράσινη απόχρωση (κυπαρισσί), ενώ τα οριζόντια εσωτερικά στοιχεία κίτρινα ή πορτοκαλί (φωσφοριζέ), ώστε να είναι πάντα ορατά κατά τις βραδινές ώρες.

Β) με κίτρινη διαγράμμιση στην αριστερή πλευρά του παραδρόμου κατά το ίδιο μήκος».

Διότι, πολύ απλά, με την τοποθέτηση μεταλλικών «Π» σε πεζοδρόμιο πλάτους 20 εκατοστών, κανένας πεζός δεν θα χωρά να περάσει. Δεν θέλει και πολλή σκέψη, τη στιγμή που και χωρίς τα «Π» αλλά και χωρίς τα παρανόμως σταθμευμένα οχήματα πάλι αδύνατη θα ήταν η βάδιση επάνω σε πεζοδρόμιο τόσο περιορισμένου πλάτους.

Επιπλέον, με τη λύση που προκρίνει ο Δήμος, καμία κίτρινη διαγράμμιση αριστερά επί του οδοστρώματος δεν θα αποτρέπει κανέναν από το να συνεχίσει να σταθμεύει εκεί -παράνομα- το όχημά του, είτε για σύντομο χρονικό διάστημα είτε για μεγαλύτερο.

Μοναδική λύση, έστω και προσωρινή από τη στιγμή που επίκειται (κάποια στιγμή…) ολική ανάπλαση του παράδρομου, δεν είναι άλλη από τη μικρή διαπλάτυνση του εν λόγω αριστερού πεζοδρομίου (κατά μήκος, δηλαδή, του παρτεριού), ώστε και πεζοδιάδρομος επαρκής και προστατευμένος με «Π» να δημιουργηθεί, αλλά και η αριστερή στάθμευση να καταστεί οριστικά αδύνατη προκειμένου να μην δημιουργούνται κυκλοφοριακά ζητήματα στη συγκεκριμένη περιοχή.

Για το «Μένουμε Χολαργό»,
Μανώλης Χάλκος