Νέα εποχή για τη Δημοτική Συγκοινωνία Παπάγου-Χολαργού


Με ομόφωνη απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε κατά την τελευταία του συνεδρίαση (7/12) στο Δημαρχείο Χολαργού την υποβολή πρότασης προς τον ΟΣΥ και εν συνεχεία προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών για τη λειτουργία δύο νέων διακοινοτικών γραμμών, καθώς και τριών νέων γραμμών ειδικού σκοπού.

Η σχετική τεχνική έκθεση συντάχθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Παπάγου-Χολαργού, στο πλαίσιο επανασχεδιασμού και λειτουργίας της Δημοτικής Συγκοινωνίας. Στη μελέτη που ακολουθεί περιγράφεται αναλυτικά το δίκτυο Δημοτικής Συγκοινωνίας καθώς και το υφιστάμενο δίκτυο της ΟΣΥ και παρουσιάζονται οι βασικές αρχές σχεδιασμού και λειτουργίας.

Το δίκτυο Δημοτικής Συγκοινωνίας, το οποίο αποτελείται από δύο νέες λεωφορειακές γραμμές, αναπτύσσεται εξ’ ολοκλήρου εντός των ορίων του Δήμου Παπάγου-Χολαργού, με στόχο αφενός την εξυπηρέτηση των μετακινήσεων εντός του Δήμου και αφετέρου την τροφοδότηση των γραμμών της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ.

Το δίκτυο της Δημοτικής Συγκοινωνίας αναπτύσσεται με γνώμονα την εξυπηρέτηση των κατοίκων-χρηστών των σημαντικών πόλων έλξης του Δήμου.

Οι πιο σημαντικοί πόλοι έλξης είναι:

1. Κατά μήκος της Λ. Μεσογείων, όπου αναπτύσσονται εμπορικές δραστηριότητες ενώ διέρχεται και το Μετρό.

2. Στα τοπικά εμπορικά κέντρα του Δήμου και ειδικότερα:

  • Πέριξ της πλατείας Δημοκρατίας,
  • πέριξ του Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης,
  • ανατολικά της πλατείας Εθνικής Αντιστάσεως,
  • κατά μήκος των οδών 25ης Μαρτίου και Αναστάσεως (από το ύψος της Σαρανταπόρου μέχρι την Ερατούς),
  • σε τμήματα των οδών Κουντουριώτου και Μπουμπουλίνας (πλησίον της Υμηττού),
  • σε διάφορες θέσεις μεγάλων καταστημάτων (όπως super markets) κατά μήκος της οδού Εθνικής Αντιστάσεως,
  • στην ευρύτερη περιοχή του Δημαρχείου (Περικλέους, Ουρανίας, Φανερωμένης και σημειακά στις Τήνου και Μιλτιάδου),
  • στους κοινόχρηστους χώρους πρασίνου, πλατείες και παιδικές χαρές, που έχουν χωροθετηθεί σε όλο το Δήμο,
  • στα σχολεία προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
  • στους χώρους αθλητικής δραστηριότητας.

Στόχος των προτεινόμενων γραμμών είναι:

  • Η εξυπηρέτηση των μαθητών των σχολείων που βρίσκονται στην περιοχή επιρροής των νέων γραμμών.
  • Η πρόσβαση των δημοτών σε υποδομές υγείας/πρόνοιας.
  • Η τόνωση της τοπικής εμπορικής δραστηριότητας, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις από οικιστικές σε κέντρα γειτονιών.
  • Η μετάβαση και επιστροφή εργαζομένων προς και από την εργασία τους.
  • Η μετακίνηση για λοιπούς σκοπούς (αθλητισμό, αναψυχή, κοινωνικούς λόγους κ.λπ.) εντός των ορίων του Δήμου.

Οι προτεινόμενες γραμμές Δημοτικής Συγκοινωνίας θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά αυτών της ΟΣΥ ΑΕ, στοχεύοντας στις εντός του Δήμου μετακινήσεις και στην τροφοδότηση αυτών, οι οποίες εξυπηρετούν διαδημοτικές μετακινήσεις και τη σύνδεση του Δήμου με μέσα σταθερής τροχιάς. Ως εκ τούτου, δεν πρόκειται για ανταγωνιστικό σύστημα λεωφορειακών γραμμών, η ύπαρξη και ανάπτυξη του οποίου θα μπορούσε να βασιστεί σε πιθανή ανεπάρκεια ή χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης της ΟΣΥ.

Περιγραφή προτεινόμενων γραμμών:

Γραμμή 10 «ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΝΙΤΣΗΣ – ΚΕΝΤΡΟ ΧΟΛΑΡΓΟΥ (κυκλική)
Αφετηρία/Τέρμα: Πλ. Κονίτσης (σε χώρο που θα διαμορφωθεί – το πλάτος της οδού επαρκεί)
Μήκος Γραμμής: 11,4km

Διαδρομή:

  • Πλατεία Κονίτσης – Φραγκογιάννη – δεξιά Αλευρά – αριστερά Καραλή – δεξιά Καρναβία Γ. – δεξιά Μπλέσσα Γ. – αριστερά Αργυροκάστρου – δεξιά Εθνικής Αμύνης – αριστερά Αναστάσεως – δεξιά 25ης Μαρτίου – αριστερά Περικλέους – δεξιά Λ. Μεσογείων – δεξιά Φανερωμένης – λοξά δεξιά Ουρανίας – λοξά δεξιά Κεραμεικού – αριστερά Περικλέους – δεξιά 25ης Μαρτίου – αριστερά Αναστάσεως – δεξιά Εθνικής Αμύνης – αριστερά Νευροκοπίου – αριστερά Ζακυνθινού – δεξιά Πίνδου – αριστερά Σταυραετού – αριστερά Λάσκου – δεξιά Καρναβία Γ. – αριστερά Καραλή – δεξιά Στρ. Δαβάκη – δεξιά Λάσκου – αριστερά Φραγκογιάννη – Πλατεία Κονίτσης.

Η διαδρομή της παραπάνω γραμμής δεν παρουσιάζει κυκλοφοριακά προβλήματα. Στη θέση της αφετηρίας θα απαιτηθεί απαγόρευση της στάθμευσης στη μία πλευρά της οδού. Από την επί τόπου αυτοψία, υπάρχει επαρκής χώρος τόσο στο πεζοδρόμιο, για την εγκατάσταση σταθμού φόρτισης, όσο και στην οδό.

Γραμμή 20 «ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΟΛΑΡΓΟΥ – ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑ (κυκλική)
Αφετηρία/Τέρμα: 17ης Νοεμβρίου (Σχολεία Χολαργού)
Μήκος Γραμμής: 7,2km

Διαδρομή:

  • 17ης Νοεμβρίου (Σχολεία Χολαργού) – συνέχεια Γρεβενών – δεξιά Ναυαρίνου – δεξιά Υμηττού – αριστερά Εθνικής Αμύνης – δεξιά Αναστάσεως – αριστερά Τσιγάντε – δεξιά Κύπρου – δεξιά Λ. Μεσογείων – δεξιά Αρκαδίου – δεξιά Ψαρών – αριστερά 17ης Νοεμβρίου – κυκλικά την πλατεία, τέρμα επί της 17ης Νοεμβρίου, στην υφιστάμενη παρά το δρόμο εσοχή.

Κατά την πρώτη φάση υλοποίησης της ανανεωμένης Δημοτικής Συγκοινωνίας, το συγκοινωνιακό έργο θα εκτελείται από δύο (2) νέου τύπου ηλεκτρικά λεωφορεία, χωρητικότητας 52 επιβατών.

Επίσης, προτείνεται η υλοποίηση τριών (3) γραμμών ειδικού σκοπού, για την εξυπηρέτηση των επιβατών από και προς τα Κοιμητήρια του Δήμου. Ειδικότερα, προβλέπονται οι εξής διαδρομές, για τις οποίες συνολικά θα πραγματοποιούνται τέσσερα (4) δρομολόγια ανά ημέρα.

1ο Δρομολόγιο: «Πλατεία Κονίτσης – Κοιμητήρια»
Αφετηρία/Τέρμα: Πλατεία Κονίτσης/Κοιμητήρια
Μήκος Γραμμής: Αφετηρία – Τέρμα 5,3km / Τέρμα – Αφετηρία: 5,4km

Διαδρομή προς Κοιμητήρια:

  • Πλατεία Κονίτσης – Φραγκογιάννη – δεξιά Αλευρά – αριστερά Καραλή – δεξιά Καρναβία Γ. – δεξιά Μπλέσσα Γ. – αριστερά Αργυροκάστρου – δεξιά Εθνικής Αμύνης – δεξιά Αναστάσεως – Κοιμητήρια.

Διαδρομή από Κοιμητήρια:

  • Κοιμητήρια – Αναστάσεως – αριστερά Εθνικής Αμύνης – αριστερά Νευροκοπίου – αριστερά Ζακυνθινού – δεξιά Πίνδου – αριστερά Σταυραετού – αριστερά Λάσκου – δεξιά Καρναβία Γ. – αριστερά Καραλή – αριστερά Δαβάκη – δεξιά Λάσκου – αριστερά Φραγκογιάννη – Πλατεία Κονίτσης.

Δρομολόγια:

  • Από αφετηρία 09:00 – Από τέρμα 09:50.

2ο Δρομολόγιο: «Πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως – Κοιμητήρια»
Αφετηρία/Τέρμα: Πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως/Κοιμητήρια
Μήκος Γραμμής: Αφετηρία – Τέρμα 5,7km / Τέρμα – Αφετηρία: 5,9km

Διαδρομή προς Κοιμητήρια:

  • Πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως – 17ης Νοεμβρίου – αριστερά Κεφαλληνίας – δεξιά Φανερωμένης – δεξιά Μιλτιάδου – αριστερά Λ. Μεσογείων – αριστερά Φανερωμένης – δεξιά Ουρανίας – συνέχεια Κεραμεικού – αριστερά Περικλέους – συνέχεια 25ης Μαρτίου – αριστερά Αναστάσεως – Κοιμητήρια.

Διαδρομή από Κοιμητήρια:

  • Κοιμητήρια – Αναστάσεως – δεξιά 25ης Μαρτίου – συνέχεια Περικλέους – δεξιά Λ. Μεσογείων – δεξιά 17ης Νοεμβρίου – συνέχεια Γρεβενών – αριστερά Καρπάθου – αριστερά Μυκόνου – Πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως.

Δρομολόγια:

  • Από αφετηρία 09:30 – Από τέρμα 10:30
  • Από αφετηρία 10:50 – Από τέρμα 11:40

3ο Δρομολόγιο: «Πλατεία Κονίτσης – Κοιμητήρια – 1η στάση Κύπρου»
Αφετηρία/Τέρμα: Πλατεία Εθνικής Άμυνας/Κοιμητήρια/1η στάση Κύπρου
Μήκος Γραμμής: Από Πλ. Κονίτσης – Κοιμητήρια 5,9km / Από Κοιμητήρια – 1η Κύπρου 2,9km

Διαδρομή προς Κοιμητήρια:

  • Πλατεία Κονίτσης – αριστερά Αργυροκάστρου – δεξιά Εθνικής Αμύνης – αριστερά Κύπρου – δεξιά 8ης Μεραρχίας – αριστερά Αναστάσεως – αριστερά Αρτέμιδος – αριστερά Κορυτσάς – αριστερά 25ης Μαρτίου – δεξιά Αναστάσεως – Κοιμητήρια.

Διαδρομή προς 1η στάση Κύπρου (δεν επιστρέφει στην πλατεία Κονίτσης):

  • Κοιμητήρια – Αναστάσεως – αριστερά Πίνδου – δεξιά Αυλώνος – αριστερά Εθνικής Αμύνης – δεξιά Κύπρου.

Δρομολόγια:

  • Από αφετηρία 10:20 – Από τέρμα 11:20

Ο Δήμος Παπάγου-Χολαργού θα εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο με δικά του οχήματα και η ανάπτυξη και διαχείριση της Δημοτικής Συγκοινωνίας θα γίνεται από τις δικές του υπηρεσίες.

Η διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας Δημοτικής Συγκοινωνίας, σε περιοχή αρμοδιότητας του ΟΣΥ, καθορίζεται με την υπ’ αριθμ. 652/1999 απόφασή του.

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παπάγου-Χολαργού, συνοδευόμενη της εγκεκριμένης μελέτης, θα υποβληθεί στην Ανώνυμη Εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες, με το διακριτικό τίτλο «ΟΣΥ ΑΕ», για τη σύνταξη εισήγησης προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.

Η έγκριση λειτουργίας της Δημοτικής Συγκοινωνίας Παπάγου-Χολαργού θα γίνει από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.

Την τεχνική έκθεση της μελέτης για τον σχεδιασμό, ίδρυση και λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας του Δήμου Παπάγου-Χολαργού, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ως άνω απόφασης, μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ.